Przedszkole jest czynne: od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 – 16.30
Nabór do przedszkola odbywa się na przełomie marca i kwietnia.

W przedszkolu funkcjonuje sześć grup

  • cztery grupy integracyjne - po dwadzieścioro dzieci (w tym pięcioro o specjalnych potrzebach edukacyjnych)
  • dwie grupy - po czworo dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

W grupach integracyjnych pracują jednocześnie nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz pedagog specjalny pełniący funkcję nauczyciela wspierającego.

W grupach dla dzieci o specjalnych potrzebach pracują wyłącznie specjaliści pedagogiki specjalnej

Pedagog specjalny prowadzi codziennie indywidualne zajęcia rewalidacyjne,  których celem jest:

  • wyrównanie dysharmonii rozwojowych,
  • korygowanie zaburzonych funkcji,
  • przyswajanie podstaw i treści programowych.

Wszystkie dzieci objęte są wszechstronną terapią:

  • psychologiczną,
  • pedagogiczną,
  • logopedyczną,
  • rehabilitacyjną.

KADRA PEDAGOGICZNA

  • Dysponujemy wysoko wykwalifikowaną kadrą pedagogiczną
  • Zatrudniamy psychologa, logopedę, rehabilitanta, tyflopedagoga, neurologopedów oraz ośmiu pedagogów specjalnych. Opieką psychologiczną i logopedyczną objęte są dzieci
    z wszystkich grup.
  • Nasze nauczycielki indywidualnie pracują z każdym dzieckiem stwarzając optymalne warunki rozwoju.
  • Mamy dobry kontakt z rodzicami naszych wychowanków.
  • Nasze nauczycielki stale podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe.

ORGANIZACJA PRACY

W przedszkolu realizujemy podstawę programową MEN oraz pracujemy w oparciu o stworzony
przez nas program autorski pt. „Pełna integracja dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami”.

Naszym priorytetem jest: Traktowanie niepełnosprawności jako jednej z cech osobowości.

Przedszkole nasze daje szansę szczęśliwego dzieciństwa nie tylko dzieciom
niepełnosprawnym, ale uczy wszystkich ludzi z nimi związanych:

  • tolerancji,
  • empatii,
  • szacunku,
  • pozytywnych wzorców zachowań.

Przedszkole ma wypracowany:

  • program adaptacyjny ułatwiający małym dzieciom pokonanie lęku przed rozstaniem
    z rodzicami i aklimatyzację w przedszkolu,
  • program pracy z dzieckiem zdolnym, którego celem jest stymulowanie
    rozwoju psychoruchowego poprzez rozwój zainteresowań i uzdolnień.

Proponujemy tu:

  • naukę języka obcego,
  • warsztaty muzyczne,
  • warsztaty plastyczne,
  • warsztaty w zakresie kultury słowa.

W pracy wykorzystujemy różnorodne metody, dostępne na gruncie pedagogiki
przedszkolnej i pedagogiki specjalnej. Miedzy innymi:

  • metoda Rudolfa Labana
  • metoda Hany Tymichovej
  • metoda Weroniki Sherborne
  • elementy metody M. Montesorii
  • elementy metody I. Majchrzak
  • metoda E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
  • pedagogika zabawy
  • metoda Dobrego Startu

Metody i formy pracy dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci.
Organizujemy różne formy współpracy z rodzicami:

  • spotkania ze specjalistami,
  • organizowanie wspólnych uroczystości,
  • zajęcia otwarte dla rodziców,
  • wspólna organizacja festynów integracyjnych.
Do góry strony